tisdag 1 mars 2016

Konsten att vända Depp till Pepp

Idag har jag varit lite deppig... Jag har haft en riktig husmorsdag och bara städat, veckoplanerat, storhandlat och lagat mat med extra matlådor. Det tar så himla lång tid! Jag har haft en känsla av att det inte händer något. Jag hatar att göra saker när man inte ser ett omedelbart resultat.

Sen hade jag bestämt att jag skulle ta årets första springtur efter maten. Jag hade verkligen inte lust och hade nästan ångest när jag skulle ut, men jag tog ändå på mig träningskläderna och bara gick ut. Jag tog med båda hundarna. I början gick det jättesegt... Jag har så dåligt självförtroende nu när jag är otränad och tjock, så jag slutar springa så fort jag möter någon. Men sen hände det något när jag kom ut på grusvägen där det aldrig brukar vara folk, speciellt inte på vintern. Min favoritlåt började, så jag sprang och sträckte verkligen på benen istället för att bara jogga. Till och med Pricilla kom igång och tyckte att det var kul. Jag valde att vända efter den biten för att kunna springa den igen, och sen sprang jag intervaller hela vägen hem. Så himla skönt! :)


Idag åt jag en 0 pointsfrukost: Blåbär och minikeso. Sen har jag ätit en av mina favoriträtter både till lunch och middag; Hummus med morötter. Sjukt gott! Och billigt.

 
Jouline är ögonlyst utan anmärkning! Nästa vecka har jag bokat tid för patellaintyg. Håll tummarna...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar