måndag 26 september 2016

Dag 5 på dieten

Dag 5 på dieten! Vad snabbt det har gått. Det går oväntat bra hittills. Jag har inga direkta cravings eller något sug efter något, utom möjligen ostfrallor och chicken nuggets. Både jag och Tharos är inspirerade och försöker hitta på nya maträtter vi kan äta. Min mobil är fortfarande död, så ni får stå ut med värdelösa bilder från min urgamla lånemobil...

Det här är Tharos mästerverk; En kycklingrätt med bönor och tomat som lagas i ugn. Väldigt gott faktiskt. :)

Det märks att det är väldigt effektivt i alla fall. Jag har redan tappat jättemycket vätska, så mina ben känns inte alls lika svullna och tunga som de har gjort tidigare. Det ska bli spännande att se vad vågen säger i övermorgon. 

Jag fortsätter på pannkaksspåret. Här är kesopannkakor! Tre ingredienser: Keso, ägg och fiberhusk. Det går att använda lite proteinpannkakepulver istället för fiberhusk. Det blir riktigt gott, och smakar "riktiga" pannkakor. Äts med bär!

Annars blir det mycket röror och wok-liknande grejer... Här är en köttfärs- och spenatröra, och lövbiff med kidneybönor och lök. Inte superspännande direkt, men gott och enligt dieten. 

Jag har mest tränat roller derby och fysträning med laget, men idag ska jag på ett HIIT-pass och ett stretchpass. Plus att jag ska åka lite mer rullskridskor ikväll. Imorgon blir det step-up, och sen derby på torsdag igen. Det är väldigt kul att vara igång igen! Jag mår SÅ mycket bättre redan nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar