torsdag 29 september 2016

Ett kg lättare

Två veckor sedan jag började träna. En vecka sedan jag började med dieten. Resultat: Ett kg lättare, och med konstant träningsvärk. Jag har verkligen hittat min träningslust igen. Jag gick på step-up för första gången på många år, och det var sååå kul! Det var en gammal instruktör från tiden när jag var step-upberoende, och passet liknande de gamla passen jättemycket. En ganska svår koreografi, högt tempo, bra musik och mycket konditionsträning. Precis som jag vill ha det! Step-up är lite som att lära sig att cykla. Jag kom in i det direkt, även om jag är extremt otränad nu och tycker att det är hundra gånger jobbigare.

Allt är jobbigare. Jag tränar verkligen så att svetten sprutar. Mitt gamla jag hade tyckt att det var pinsamt, men jag bryr mig verkligen inte längre. Jag är överviktig och otränad, men det är ju därför jag är där. För att göra något åt det. Jag har roligt istället för att skämmas! Om någon tänker något elakt är det hen som borde skämmas istället. :)

Jag misshandlar verkligen min kropp. Igår tränade jag i tre timmar - Först en timme step-up, och sen två timmar rullskridskor. Mina stackars ben! Men det märks att jag redan börjar bli mer vältränad, för jag får inte alls lika mycket träningsvärk nu som i början.

Jag ska prova på pole dance med en kompis också! Det är gratis och det står att alla kan vara med, så varför inte? All träning är bra träning.  

Jag avslutar med min absoluta favoritpeppbild:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar