lördag 25 april 2015

Bakslag

En och en halv vecka fick jag vara igång innan nästa bakslag. Vi hade varit på gymmet sent som vanligt. Mina hundar blir otroligt glada när vi kommer hem, och min äldsta hund Pricilla hoppade glatt runt på bakbenen av glädje - Tills hon plötsligt skrek av smärta. Då hade hon landat med ena tassen på en hård sko, och brutit en klo rakt uppåt-bakåt så att klokapseln stod rakt upp och pulpan var blottad och blödde. Bara att åka in till veterinären. :(

Där konstaterade dom att hon hade två andra klor som också var på väg att lossna, så hon fick sövas och bli opererad hela dagen. Hon har antagligen fått SLO. Nu har hon gått med tratt och bandage hela veckan, och jag har inte velat lämna henne ensam. Hon blir alltid väldigt mammig och får lite ångest efter att hon har blivit sövd och opererad. Idag var första dagen jag vågade träna igen.

Det går bra på nördfronten i alla fall! Biljett och hotell till Närcon är betalt och klart, och jag har min utrustning till Lazarus mer under kontroll än vad jag någonsin har haft såhär tidigt till något lajv. Nästa vecka håller jag i Geek Woman Workouts konto på instagram. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar