måndag 31 augusti 2015

Nya Tider

Hej! Taj här. Jag är också här och smyger lite... Jag har haft en helt fantastisk sommar, men precis som Madde har jag varit sjuuuukt upptagen. Jag har kört dubbla jobb hela sommaren, så jag har jobbat 12-14 timmars pass 6 dagar i veckan. Hela sommaren. Jag har haft totalt 1,5 veckas semester, men inte sammanhängande. Det här är seriöst den konstigaste sommaren i hela mitt liv. Trots allt jobb har jag haft det jättebra. Vädret har ju varit så konstigt också, så de få soliga kvällarna jag har fått känns mer som en overklig dröm.

Min lilla, lilla semester var typ som ett tapasbord. Jag hann med allt jag ville göra (utom festival), men bara i väldigt små mängder. Jag var ute med båten 2 dagar. Hann lajva och åka på Närcon, men åkte hem från Närcon en dag tidigare pga. det kassa vädret. Det hände jättemycket roliga saker som jag gärna hade bloggat om, men nu känns det verkligen som att det är "in the past". I ett helt annat liv. Det är jättekonstigt och går inte riktigt att förklara.

Jag har fått förlängt kontakt på Systembolaget i två månader. Sen har jag dessutom tagit beslutet att faktiskt sälja min Hundsalong. På riktigt. Mitt företag jag har jobbat med i snart 7 år. Det är helt sjukt lång tid... Längre än hela högstadiet och gymnasiet tillsammans. Jag har haft visningar och fått bud som jag egentligen är nöjd med, men jag inväntar den sista intresserade som ska höra av sig den här veckan. Det känns jättekonstigt. Jag gör det mest för min egen hälsas skull, men jag kastar mig verkligen rakt ut i mörkret. Jag har ingen aning om hur länge jag kommer få jobba på Systemet. Det kanske inte finns något behov av mig alls i Oktober. Min framtid är högst osäker just nu, men jag kan inte låta bli och tycka att det känns lite spännande.

Från och med den här veckan har jag inte de här riktiga mardrömspassen i alla fall (nu ersätter jag bara en person, och inte tre som jag gjorde ett tag :P ), så jag har faktiskt haft tid att träna! Tyvärr stängde mitt gym halva veckan pga. Salamässan, men jag hann med ett gympass och ett joggingpass i alla fall. Det känns helt sjukt bra.

Om jag blir arbetslös till hösten kommer jag i alla fall ha myyycket tid över till träningen och bloggen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar