tisdag 8 december 2015

Smartpoints

Viktväktarprogrammet VAR lite för bra för att vara sant... En vecka hann jag gå på propoints-programmet, som dom har kört i typ 5 - 10 år. Igår bytte dom ut hela programmet mot ett helt nytt, där man ska räkna "smartpoints" istället. Det är nästan precis som min vanliga diet jag brukar gå på när jag deffar. Allt med protein har blivit billigare, och allt med socker och snabba kolhydrater har blivit dubbelt så dyrt. Dessutom får jag bara hälften av min veckobonus som gjorde att jag kunde lyxa till det på helgerna. Hejdå godis, skräpmat och saffranssemlor...

Nåja. Jag tror ändå inte att det gamla systemet fungerade så bra för mig. Jag hade "bara" gått ner 0,2 kg på min första vecka. Det är ganska lite, med tanke på att jag har följt programmet... De flesta går ner mycket mer första veckan. Jag är så himla ful, så om jag får en chans att glitcha programmet så att jag kan äta godis så gör jag gärna det. :P

Nu känns det verkligen som att jag går på diet på riktigt, men det känns ändå bra! Att äta mycket protein och grönsaker vet jag att det verkligen ju fungerar. :)

Det här har blivit min lyx-grej, när jag blir alltför sockersugen:









Rekommenderas! Smakar riktig chokladpudding, men innehåller bara 4 smartpoints. Den blev som tur var inte dyrare, tack vare proteininnehållet.

Jag rekommenderar verkligen Viktväktarna för alla som vill gå ner i vikt också. Det är sjukt roligt att följa. Den enda nackdelen är att det är väldigt, väldigt dyrt... Jag hade aldrig haft råd om jag inte hade haft mitt friskvårdsbidrag.

2 kommentarer:

  1. Hade jag inte varit sjukt super-fattig student hade jag lätt hoppat på också. Får testa den där proteinpuddingen!

    SvaraRadera
  2. Hade jag inte varit sjukt super-fattig student hade jag lätt hoppat på också. Får testa den där proteinpuddingen!

    SvaraRadera