lördag 16 januari 2016

OMGPANCAKES


Jakten på varierade pannkakor fortsätter... Idag provar jag den här:



Kalorifri lönnsirap! Fruktansvärt god faktiskt. Finns att köpa på svensktkosttillskott.se. Jag provade att göra lite mindre, fluffiga typ som amerikanska pannkakor den här gången, och det blev också gott! Jag valde min favoritkryddning i smeket; Äkta vaniljpulver och kanel. Jag lyxade till det lite och stekte i riktigt smör. Då blev det totalt 7 SP (5 för bara pannkakor och sirap).




Inom Viktväktarna har man något som heter Veckobonus - Bonuspoäng att lyxa till det för. Man kan använda lite varje dag ifall man vill äta lite lyxigare mat, eller också kan man spara allt till helgen. Det är bra tycker jag. Då känns det verkligen som att ingenting är förbjudet, och det känns inte som ett strikt bantardiet. Jag valde att lägga min veckobonus på 2 hg smågodis den här veckan.

Mitt sötsug har nästan försvunnit helt, och gud vad sött godiset smakade! 2 hg räckte gott och väl. Det är svårt att tänka sig att jag lätt kunde sätta i mig ett kg på en helg förut.



5 kommentarer:

  1. Tips! Ta en extra titt på sirapens näringsvärde, och speciellt "serving size". I USA säljer de "fat free cooking spray" med "0 calories from fat" som egentligen innehåller 100% fett (ren olja). De luras genom en regel som säger att om "serving size" är under en viss gräns får man avrunda nedåt, och återsäljarna menar att om man sprayar en fjärdedels sekund är serving sizen så liten att de hamnar under den där siffran där man får avrunda nedåt, och då kunde de avrunda till 0...

    Mycket hälsoprodukter är just sån båg, skräpmat förpackat till hälsomat. Ett tips är att aldrg tro på vad som står på framsidan, på marknadsföring eller lyriska kunder på bloggar utan istället lära sig analysera näringstabeller, innehållsdeklarationer och lära sig genomskåda såna där trick som de fuskar med.

    Smart att du kör på enkelhet! Funkar pannkakor så gå all in pancakes!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just den här är typ vatten med sötningsmedel med smakämnen, så det är väl inte så himla hälsosamt egentligen... Men jag lär inte gå upp i vikt i alla fall. :P

      Radera
    2. Men bra tips! :D Och kul att du är inne och läser!

      Radera
  2. Fan du är bäst Taj! Hejja hejja kämpa på! Jag kämpar mot mitt sockerberoende just nu som var skyhög under de senaste två månaderna! Nu jävlar! :D

    SvaraRadera