onsdag 13 januari 2016

Still More Pancakes


Snart döper jag om den här bloggen till "100 varianter på Proteinpannkakor"... Till mitt försvar har jag verkligen inga pengar! Och det är gott och nyttigt, och går tydligen att variera i all evighet.

Här är min nyaste skapelse; Ugnspannkakan. Riven mandelpotatis, lite rökt kalkon och core protein pancakessmet. Lite salt och peppar i smeten istället för kanel. Om nom! Jag åt den med rårörda lingon och keso. :)



Jag vågade tassa tillbaka till viktväktarmötena den här veckan. Jag gick ju (medvetet) upp rätt mycket över jul och nyår... När jag vägde mig hemma vägde jag nästan 1,5 kg mer än när jag vägde in mig. Men sen följde jag programmet stenhårt en vecka, och nu i måndags hade jag gått ner 0,3 kg sedan sista vägningen innan jul! Det låter kanske inte så mycket, men det innebär ju i praktiken att jag har gått ner 1,8 kg på en vecka. Och det är inte så himla illa!

Jag ser väldigt positivt på det kommande året. Jag har verkligen bestämt mig för det här nu, och jag vet att när jag har bestämt mig för något finns det inget som kan stoppa mig.

Det börjar se ännu ljusare ut på jobbsidan också... Man behöver ju tyvärr pengar för att leva också. Så att man inte behöver leva på pannkakor... Fniss. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar