onsdag 24 februari 2016

Hundåret 2016

Jag och Tharos firade en sen Alla Hjärtans Dag, eftersom vår förra som sagt var ganska miserabel. Jag gjorde wienerschnitzel. Jag börjar bli riktigt bra på det nu. :)



Annars har jag skött mig rätt bra! Jag har fått värsta nytändningen på min hundhobby. Jag är invald i Sala Brukshundklubbs styrelse, som ledamot. Jag och Emmy ska hålla i ett hundcafé med pälsvårdstema senare under våren. Jag får även pyssla en massa med hemsidan, vilket jag tycker är jättekul. Jag -älskar- föreningsarbete! Vissa personer är födda för att engagera sig i föreningar. Jag är en sådan.

Jag har börjat träna freestyle lite mer seriöst med Jouline. Hon är superduktig! Hon har verkligen fattat galoppen nu. Jag satsar på att starta henne i en tävling senare i år. Det blir dessutom äntligen en agilitykurs på klubben i vår! Woohooo! Som jag har väntat!

Min frukost idag var proteinpannkakor, kaffe och pudelpälsvårdskompendiumet... Jag har inte kollat i det på flera år, så jag kände att jag behövde friska upp minnet lite. Kanske inte med själva pälsvården, men med utställningsfrisyrerna.


Jag håller på att spara ut en T60 på Jouline. Det är nog 2-3 månader kvar innan hon har tillräckligt lång päls på nacke och ben, men det tar sig! Hon ser ut som en liten pudelprinsessa. :)



Pricilla åkte på en snabb rakning... Hon har fått gå i pension från allt evigt borstande och fönande. Speciellt nu när Joulines päls tar lite mer tid... Skönt för matte också. :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar