söndag 14 februari 2016

London

OMG jag är så hälsosam på Alla Hjärtans Dag! Proteinpannkakor och Celsius yeeeeah! Som ett sant hälsofreak!

...eller också är det så att Tharos jobbar, jag har helt slut på pengar, och det här var det enda jag hade hemma. Misären.






Men jag har haft det sjukt bra i London i alla fall! Förutom att jag blev väldigt förkyld dagen innan. Första kvällen hade jag värsta feberfrossan och inget smaksinne, men det blev lite bättre sen som tur var.

Vi har mest hängt på vår stammispub, the Crown. Såhär fyller man upp en pint i London... Sverige är ett skämt när det kommer till krogkulturen.










The Crown har varit vår stammispub ända sedan vi var där första gången tillsammans för 5-6 år sedan. Vi bor alltid på ett hotell i närheten och går dit varje dag. Den här gången bodde vi lite längre bort (30 - 40 minuters gångväg), men vi hängde ändå alltid där hela tiden. Lätt värt promenaden.



Alla drycker där är lokala. Det finns inga stora märken alls. Ölen smakar helt fantastiskt, är veganskt och körs ut med häst och vagn. Dessutom är det billigt! <3

Dom har asbra mat också. Sedan sist har dom lagt till en vegansk rätt och mycket mer lakto-ovo-vegetariskt. :)





Jag har ätit mycket vegetariskt på resan, till mitt resesällskaps stora förskräckelse... Det är tydligen VÄLDIGT konstigt att äta vegetariskt bara för att det är gott, utan att vara vegan. Det var längesen jag fick så mycket kommentarer om mina matval. Jag kom bara ihåg att fota en maträtt: Hemgjord falafel med hummus och mint-yoghurt ifrån en restaurang som var med i Michelinguiden.

Min svärmor bjöd på mat på Jamie Oliver's. Superfin restaurang som har börjat rikta in sig på hälsokäk. Jag tog en vegoburgare med sötpotatis-strips... Alla tyckte att jag var sååå konstig... Men gissa vem som var mest nöjd med maten? ;)





Nu är det bara att ta tjuren vid hornen och se hur mycket jag har gått upp på vägningen imorgon. Om någon annan är sugen på att prova på Viktväktarna har dom ett riktigt bra erbjudande till Alla Hjärtans Dag; 3 månader för priset av 1. Rekommenderas! Man kommer långt på 3 månader om man följer programmet. Jag gick ner 4 kg på en månad, och då hade jag ändå två helger där jag fuskade och åt pizza (!) och drack öl.

Nu händer det i alla fall ingenting roligt förrän alla födelsedagar i Mars, så nu ska jag följa en strikt diet tills dess. Det jag ser fram mest emot är kryssningen vi ska på den 2:a april. Två av våra vänner fyller 40 år och firar med ett superparty på en kryssning. Mitt mål är att ha gått ner 10 kg tills dess.
 
Och till sist... En bonusbild på Abbath. Bara för att han är så söt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar