måndag 1 februari 2016

Misslyckat experiment

Den här veckan gjorde jag ett experiment. Jag provade att använda lite av veckobonusen varje dag, för att kunna äta lite lyxigare mat på vardagarna. Det var en jättedålig idé. Jag trodde att jag skulle klara helgen ändå, men jag har haft en otroligt tung helg. Fredagen började med att jag fick ungefär 2 timmars sömn på natten. Sen jobbade jag över 1 timme så att jag missade lunchen, nästan kom försent till veterinären med Pricilla, glömde mobilen hemma i stressen och som grädde på moset blev det typ dubbelt så dyrt som jag hade väntat mig, så det blev Medges Ej på kortet. Som tur var har jag klippt Veterinärchefens hund tidigare, så jag kunde få en faktura.

Jag kom äntligen hem efter 4 på eftermiddagen, och då höll jag på att svimma för att jag fortfarande inte hade ätit något förutom en banan till frukost. Vi hade rollspel som egentligen som skulle ha börjat kl 4, men jag var tvungen att laga och äta mat innan jag ens vågade köra bil till affären. Den kvällen gjorde jag faktiskt bra val och höll mig innanför min budget, men det blev värre dagen efter...

Vi hade kurs i Västerås på lördagen. Det var en ganska tung kurs med mycket information, och det blev inte mycket sömn den natten heller... Efter kursen hade jag en väldigt elak huvudvärk, men jag var ändå aspepp och tyckte att det var en briljant idé att jag skulle göra min examen direkt efteråt. Vi hade after-kurs på Max, och jag provade den nya halloumiburgaren som för övrigt var helt fantastisk. Där sprack tyvärr de sorgliga spillrorna av min veckobonus, men jag valde ändå att köpa lite godis till min examen. Det kändes viktigare att jag var pigg och glad och lyckades med den, än att jag inte gick ett bakslag på min diet.

Men, man lär sig av sina misstag! Att dela upp veckobonusen är uppenbarligen inte för mig. I alla fall inte om det är tunga aktiviteter på helgen sen. ;)

Nu tar jag nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar