fredag 13 februari 2015

Recept - Chiapudding

Först tänkte jag börja med att tacka alla som röstade på mitt bidrag i Svenskt Kosttillskotts bloggtävling! Mitt inlägg kom på 10:e plats, och jag blev kontaktad idag och fick reda på att mitt pris är på väg. Jättekul!

Jag har fått önskemål om att lägga upp lite recept på saker jag äter, så jag börjar väl med min brunch idag:


                                                    Chiapudding med Vaniljsmak


  • 2 msk chiafrön
  • ca 2,5 dl ekologisk havremjölk
  • 1 skopa vaniljproteinpulven (Helst 100% whey gold standard Vanilla Ice Cream. Om ni använder t ex Whey-80 eller Whey-100 kan ni tillsätta lite äkta vaniljpulver för att få mer vaniljsmak.)
  • 1 pink ladyäpple 
  • Kanel
Häll upp allt utom äpple och kanel i en shaker och skaka ihop. Häll upp i en skål och låt stå i kylen över natten. Toppa med äpple och kanel. Receptet går att variera i all oändlighet, med t ex mandelmjölk, hasselnötsmjölk, chokladproteinpulver och andra toppingar. Jag tycker att just äpple, kanel och havre är gott tillsammans. :)


Chiafrön innehåller väldigt mycket Omega-3, protein och viktiga mineraler som magnesium, kalcium och zink. Speciellt protein, kalcium och magnesium är väldigt viktigt att få i sig när man tränar hårt. Jag har tagit tillskott av kalcium och magnesium tidigare, men nu äter jag chiafrön istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar