måndag 9 februari 2015

Uppdatering på Djurfronten

Nu har lilla Abbath bott här i 3 dagar. Han trivs, och det går superbra med hundarna också. Jag har redan kapat torrfodret och börjat fasa in honom på barfmat med hjälp av Bozita's spannmålsfria blötmat, Mush och VoH. Han älskar rått och föredrar det till och med framför blötmaten, så det kommer gå väldigt smidigt!




Jouline har bara en gång kvar på Freestylen, och till avslutningen ska vi snickra ihop ett eget litet program. Jag tänkte ha Lejonkungens "Snart är det jag som är Kung" först eftersom känslan i den låten passar Jouline så bra... Hon är väldigt lik Simba... Men när jag lyssnade på den och funderade på att program fick jag inga idéer alls. Inga bra idéer, i alla fall. Jag började tänka i helt andra banor. Vad Jouline kan för rörelser, hur man kan sätta ihop dom, vad som skulle kunna tagga igång mig så att jag blir peppad på att göra ett awesome program... Och sen trillade bara polletten ner i huvudet på mig. PUDELROCK! Självklart! Jag har en kaxig, blond pudel, och jag är ju metalhead själv. Så nu blir det Monkey Business med Skid Row istället. Den är perfekt att göra program till också eftersom den börjar så lugnt, och sen hoppar igång så himla stämningsfullt. Då kan hon göra de lite mer långsamma rörelserna som kräver mycket koncentration i början, och köra fullt ös på slutet. PEPPEN!

Matten... Hrm. Anledningen till att jag bloggar nu är att jag har strukit en hel uppgift och kluddat /RAGEQUIT i boken. Såatthe... Vi pratar om något roligare istället. :P

Vi har ett fullt lag till Color Run! Det blir mitt första lopp jag springer på flera år. Jag och Tess är peppa på Midnattsloppet också, men det är lite svårare att få med folk på 1 mil. Hojta till om ni är sugna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar