fredag 9 januari 2015

Hej igen~


Det är så sjukt länge sedan jag uppdaterade här, men ärligt talat så har det inte hänt så mycket. Jag slutade springa när jag låg hemma med feber i en vecka, och efter det så har jag bara struntat i det. Antingen skyllt på att det är för kallt, vilket är sant, eller något annat. Jag har antagligen gått upp all vikt som jag tappat. Så jag står återigen och trampar där jag började.



Jag har mått dåligt väldigt länge, och den senaste månaden har det varit värre. Jag orkar inte ens göra saker som jag tycker om att göra, så vad har träning haft för chans? Det finns så mycket som spelar in på hur jag mår, och en av de största faktorerna är hur känslomässigt instabil jag är, och att personen som jag fallit för kämpar så hårt mot hur livet behandlar honom att jag omöjligen kan undvika att bli påverkad. Jag är 25 år gammal, och jag har fortfarande inte insett att internetrelationer är farligt för någon så trasig som mig. Vill ni kommentera gällande just den punkten så tänker jag inte lyssna.

Det är jobbigt att vi inte kan träffas när vi vill, eller alls för stunden. Nämnde jag att han inte bor i Sverige? Antagligen så gjorde jag inte det. Det är jobbigt att jag ibland inte hör något från honom på över en vecka. Men han jobbar så mycket, han behöver pengarna för sin behandling. Han kämpar mot cancer, och det är på väg åt rätt håll. Men hur skulle jag kunna bli något annat än orolig när jag inte hör något från honom på flera dagar?

Men det spelar ingen roll, för han gör mig samtidigt så himla glad. När jag går sönder så är han där för att hjälpa mig att bli hel igen. Jag fick ett brev från honom nyligen, ni vet ett riktigt brev. Papper och kuvert. Jag vet inte vad jag ska skriva i mitt brev till honom, och jag vill skicka med någonting dessutom. Men jag vet inte vad. Alla som känner mig vet att jag är bra på att tveka och fundera alldeles för mycket. Fast det känns ändå ganska bra att inte kunna bestämma mig.

Skolan börjar på måndag, och jag hade också tänkt ta en springtur samma kväll. Försöka få in rutinen igen. Jag vet inte om jag orkar springa 40 minuter som jag brukade, eller om det blir en kortare tur. Vi får se. Håll tummarna för mig, okej? Det skulle uppskattas. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar