onsdag 28 januari 2015

Sphynxkatter och Blindbags

Nu har jag äntligen återhämtat mig från min förkylning. Jag hatar verkligen långdragna förkylningar. Jag måste erkänna att jag har haft en fuskhelg - Jag tyckte att jag förtjänade det eftersom jag både jag sjuk och spelade rollspel - Men annars har jag faktiskt hållt mig till planen. Det jobbigaste var att handla idag. Jag hade ett sådant enormt sötsug! Till slut bestämde jag mig att köpa en blindbag istället, som kompensation för att jag var så duktig och inte köpte något onyttigt.





I blindbagen fanns det en... FLUTTERSHY! Gud vad glad jag blev! Helt klart värt att inte köpa godis! Jag måste köpa blindbags som belöning oftare. Blindbagdieten 2015? :D




Jag måste även berätta att min lilla flock får en medlem till om ca 1,5 vecka. Får jag presentera: Crinkly & Wild's Litleo, eller Abbath som han kommer att heta här hemma:




Abbath är en sphynxkatt. Jag har väntat på att hans mamma Morran ska få ungar i snart 2 år, och i november förra året var det äntligen dags... :)

Det är ännu fler spännande saker som händer i mitt liv just nu. Jag har börjar läsa Matte B på distans. Mitt mål är att söka in till Djursjukskötarhögskolan till hösten. Det innebär i praktiken att jag måste läsa hela Matte B på två månader. Önska mig lycka till, för det kan jag behöva... Imorgon tänkte jag ta upp träningen seriöst igen i alla fall. Det ska bli riktigt skönt. Jag har längtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar