onsdag 14 januari 2015

The time is Now

Imorgon har jag gått på min lite mer hardcore träningsdiet i 2 veckor. Det känns så himla bra! Men det slog mig att jag nog har glömt att skriva lite mer exakt vad det egentligen är jag tränar för.

Jag har alltid varit en vältränad person. Jag var väl som mest extrem när jag var runt 16-23 år kanske. Då var jag en s.k. träningsnarkoman, och jag kunde äta vad jag ville utan att gå upp i vikt. Jag mådde väldigt bra generellt då också. Det senaste året har jag av olika anledningar, bland annat för att jag har tagit mitt datorspelande till en högre nivå, låtit min hälsa bli lidande. Det känns i hela kroppen - Jag har ont i ryggen, är stel som ett kylskåp, blir snedbelastad på jobbet och jag känner mig allmänt... Svag. Jag känner inte igen mig själv när jag kollar i spegeln och ser mig själv på bild.

Anledningen till att jag inte har gjort något åt det tidigare är att jag helt enkelt inte har haft någon motivation. Jag har tyckt att jag har mått bra ändå, och det har känts jobbigt att komma igång igen. Det som fick mig att börja träna igen - och inse hur bra jag mår av det - är något så oerhört töntigt som ett lajv. Jag är nämligen anmäld till Projekt Lazarus i sommar (http://www.projektlazarus.se/). Jag ska spela en lajvroll som jag alltid har drömt om att spela. Den är godkänd och allting, men om jag ska kunna spela den så övertygande och bra som jag vill -måste- jag gå ner i vikt och bli mer vältränad. Det finns inga alternativ. Antingen det eller skippa lajvet, men det vore att ge upp en gammal tonårsdröm. Och som Frank Turner säger: - "And ditching teenage fantasy means ditching all your dreams".

Hur ska jag då uppnå detta? Jo, för det första använder jag mitt Up 24 by Jawbone för att logga kalorier och näringsvärdet i allt jag äter. Appen är även syncad med Runkeeper och den räknar alla steg jag tar under dagen, så jag kan hålla stenkoll på exakt hur många kalorier som går in, och alla som går ut. Det är ett helt fantastiskt hjälpmedel.

Sen har jag såklart mina älskade kosttillskott. Det kanske inte är så många som vet det, men jag är/har varit väldigt intresserad av kroppsbyggning. Jag har nog provat det mesta inom kosttillskott, men de jag använder just nu är:

Mitt underbara, älskade protein: 100% Whey Gold Standard. Sedan jag prövade det här proteinet för många år sedan har jag aldrig kunnat använda något annat. Det är lite dyrare, men det är värt varenda krona! Jag lovar! Dessutom är det riktigt gott, speciellt med mandelmjölk.
100% Whey Gold på Svenskt Kosttillskott

Amino Magic, mina favoritaminosyror. Aminosyror är väldigt bra att dricka om man vill bygga muskler, men inte få i sig kalorierna från proteinet. Jag har alltid med lite i min rosa smartshake när jag är på gymmet.
Amino Magic på Svenskt Kosttillskott

Och sist men inte minst... Extrastarka D-vitaminkapslar. Om man är blek som en vampyr som mig är det nästan ett måste på vintern. Jag blir förkyld så fort som slutar ta dom.
D-vitamin på Svenskt Kosttillskott

Jag har dessutom sett ut en ny belöning till mig som jag ska få när jag har klarat av att gå på träningsdiet i en månad... Nämligen de här:







http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/wr.up_7-8_skinn?da=28-550

Alla som känner mig väl vet att jag är en sucker för skinnbyxor... Jag har dessutom hört av andra lite mer alternativa träningsnördar att de ska vara väldigt sköna, så det blir perfekt. :)

Önska mig lycka till nu!


Rösta på mitt bidrag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar