söndag 22 mars 2015

Myssöndag

Söndag idag. Jag skulle egentligen ha åkt till Falun och kollat på innebandy, men min bror blev sjuk och skulle inte spela. Därför har jag ägnat dagen åt att springa och en av mina största nörderier: Barfmat.

Jag har gjort en röra till hundarna och katten bestående av vildsvin, kycklinghjärta, hjorthjärta, lammkött, lammben, lammlever, nötblod och lite lite grönsaker. Det räcker åt dom i ungefär 3 veckor. "BARF" står för biologisk anpassar rå föda, och man kan säga att det är som raw food fast för hundar/katter. Maten består av kött, ben och inälvor, och allt ges rått. Det är viktigt att djuren får exakt rätt mängd av allting så att det blir balanserat. Jouline och Abbath har ätit barf i hela sina liv, men jag märker otroligt stor skillnad på Pricilla om man jämför med när hon åt torrfoder. Hennes allergier har blivit mycket bättre, och hon har bättre hull, mer muskler, finare päls och bättre hud. Allt är bättre. Dessutom gillar hon maten också. Torrfodret kollade hon knappt åt. :)





Det har varit en ganska intensiv helg, och jag har en ännu mer intensiv vecka framför mig. Jag har bokat in extra mycket kunder för att kompensera att jag pluggar, men nu har jag helt plötsligt BARA bokat in extra långa dagar, och inget plugg alls. Fattar inte hur jag lyckas. Imorgon jobbar jag 8 - 18.15. Det tar mig en halvtimme att gå till jobbet och öppna och sådär också, så det blir en väldigt lång dag...

...därför lyxar jag till det med lite pizza och Monster High nu. Tihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar