tisdag 17 mars 2015

Rosa Corpsepaint

Operation: Få Ordning på mitt Liv går framåt! Idag har jag varit och pratat med Systembolaget i Sala och lämnat in mitt cv för eventuellt extrajobb. Dom verkade positiva i alla fall, och det är rätt skönt efter alla jobb jag har sökt från platsbanken utan att ens få något svar. Jag har även skickat in min ansökan till Djursjukskötarutbildningen, och jag skriver mitt första matteprov på Torsdag.

Tyvärr har jag fuskat lite med maten nu när alla förbannade vårnyheter kommer. Jag har mani på att prova nyheter. Det kanske låter överdrivet, men jag blir helt knäpp! Så jag har självklart smakat alla nya Ben n Jerrysmaker (utom en jag inte har fått tag på), och lite nya godissorter. Jag kan rekommendera Viva Lakrits Kristaller till Madde! Det smakar precis som Käck, bara lite segare. Asgott! :)

Till mitt försvar har jag i alla fall tränat! Jag tar mitt gamla rekord i marklyft igen (60 kg), och med mindre ansträngning nu än tidigare. Jag satsar på att slå rekordet och dinga 65 ikväll. Önska mig lycka till. Förutom det har jag faktiskt slarvat som tusen med styrketräningen, och nästan bara kört löpning i någon vecka här. Inte så himla bra för min rygg med tanke på att det dessutom börjar bli högsäsong på jobbet också, men det är ju så himla kul! Jag älskar att springa.

Jag färgade mitt hår igen i torsdags. Ta-daa! Attackrosa!




Jag var ute och sprang i helgen, innan jag hade tvättat håret första gången efter färgningen. Jag sprang så snabbt jag kunde i 45 minuter i solen, så jag blev rätt svettig. På vägen hem sprang jag förbi ett gäng ungar som tok-stirrade på mig. Jag blev jätteirriterad för att jag fick för mig att de stirrade för att dom tyckte att jag sprang fult/sakta eller något, så jag stirrade tillbaka väldigt hatiskt. Dom vinkade lite nervöst till svar, och sen tänkte jag inte mer på det. Sen när jag kom hem och tittade mig i spegeln förstod jag varför de hade stirrat. Färgen hade nämligen börjat rinna av svetten, så det såg ut som att jag hade rosa krigsmålning! Det var perfekta rosa streck som hade runnit nedför tinningarna och kinderna. Det såg ut lite som Frosts corpsepaint i Mother North, fast attack-rosa istället för svart. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Stackars barn! xD

Jag och Tharos har haft vandringspremiär också! Vi tog en kort tur runt Sala med fjällpackning och hundar, grillade korv och drack varm choklad. Supermysigt. Det blir Joulines första fjällvandring i sommar, så hon måste lära sig hur man beter sig. Hon var asfrustrerad för att hon inte fick gå fram till elden och sno korvarna i början, men hon lugnade ner sig snabbt när hon insåg att man får smaka korv om man är duktig på sin passivitetsträning. Hon var väldigt trött efteråt. 



2 kommentarer:

  1. Omg, jag skulle ha ÄLSKAT att se dig med rosa corpsepaint. :D Du skulle ha tagit bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vi inte ha färgglada corpsepaints på Color Run? :D

      Radera