fredag 21 november 2014

Den Mörka Tiden av Frestelser

Så episk rubrik! Fast... Egentligen syftar jag bara på adventstiden. Jag kan helt ärligt säga att det här är den värsta tiden på hela året att gå på diet på. Sommaren är rena barnleken, för mig i alla fall. Anledningen? Jag är HELT TOKIG i det mesta i matväg som har med julen att göra, med saffransbullar (obs! BULLAR! INTE lussekatter!), vörtbröd och julgodis i toppen. Jag tycker att det här är den bästa tiden på hela året, och det är nästan taskigt mot mig själv att inte frossa i allt...

Förra året blev Goodlife Gingerbread räddningen. Den är faktiskt jättegod! Kanske inte den allra allra nyttigaste proteinbaren, men jag tycker ändå att den är helt OK om man deffar och inte unnar sig något annat. :)


Och! Och! Och! Jag har fått min alldeles egna LAKRTISKALENDER det här året också!! Det är seriöst världens bästa uppfinning. I alla fall sedan typ, öh, onlinepizza. Den är olika små bitar lyxig lakrits i varje lucka. Vissa sorter finns inte ens att köpa resten av året... Rena drömmen för mig som är tokig i "lyxlakrits" och har provat alla sorter. :)




Jag har en händelserik December framför mig. Mitt gamla ESO-guild House Annwn har guildparty hemma hos oss en hel helg. Det kommer folk från Tyskland och Storbritannien, så det kommer bli jättekul. Utöver det ska jag bland annat upp till Tällberg och bo på värsta lyx-spa-hotellet med hela familjen när mina föräldrar har 25-årig bröllopsdag (!), också har jag förstås mitt hemliga mål första helgen i december... Jag kommer behöva ett STORT lycka till och en hård peppspark om jag ska lyckas.

Vad är era bästa tips för att hålla träningspeppen uppe i mysmörkret?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar