tisdag 4 november 2014

"Jag kommer inte på någon rolig titel"

Yoooo! Det blev ju ingen officiell sammanfattning av förra veckans motion, eftersom det var en så lat och dålig vecka på den punkten. Så det ber jag om ursäkt för om någon mot all förmodan skulle bry sig om det. ;)

Var inte inte ute igår heller, för jag var så hiiiimla trött när jag kom hem från skolan att jag sov till strax innan midnatt. Så det var inte helt planerat. Bah... Men idag var jag ute! Yaaay! Var ute i 30 minuter, vilket var rätt skönt. Dock börjar det ju bli så kallt ute, vilket är lite tråkigt.

Jag springer lika fint som Teddiursa här under. Fast det är en lögn. Men låt mig drömma!


Idag så hade vi en föreläsning i skolan, då personen som höll i den var en före detta nynazist som numera åker runt på skolor och pratar om sitt liv, och hur man ska kunna förhindra att sådana grupper växer sig starkare. Väldigt intressant måste jag säga. Jag var lite skeptisk först, men hen som talade var väldig lättillgänglig vilket var skönt. Många skrämmande insikter har jag fått idag, men samtidigt så gav det mig hopp om att saker (och människor) kan förändras till det bättre.

Läste klart boken vi läser i skolan för någon dag sedan (det är en hemlighet, för vi ska inte ha läst ut den), Blodsbröder. Även den ger inblick i en värld fylld med kriminalitet och våld. Det känns helt overkligt att läsa eftersom det är så långt ifrån min personliga vardag, men just därför väldigt fascinerande.



Jag hade ju en hemlig quest... Men alltså... Fuck that. Jag ver inte om jag orkar bry mig längre. Och det gör mig väldigt ledsen...

Men ja, ha en bra natt allihopa, och en fortsatt bra vecka. Krams~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar