tisdag 4 november 2014

Nivåer 

Balans har aldrig varit min starka sida. Jag är av eller på, för mycket eller för lite. Det finns sällan något mellanläge.

Förra veckan fick jag mycket gjort. Konditionen på måndagen, volleybollen under tisdagen och simning under torsdagen. Det sista passet blev extra intensivt, där konditionen varvades med styrketräning. Aktiv vila var ett av nyckelorden, om jag inte minns fel. Det var sjukt kul och det kändes fantastiskt efteråt.

På fredagen åkte jag till Stockholm, åt massa onyttiga grejer, drack några öl. Knappast en stor sak, men eftersom det inte blev något benpass (igen) så kändes det lite pissigt. Utöver det var Stockholmsturen episk.

Så i dag ville jag kompensera lite. Jag körde mitt vanliga konditionspass - 5 minuters uppvärmning och sedan 30 minuter på ungefär 60 - 75% av min kapacitet. Jag var trött redan innan och nu orkar jag knappt röra mig från datorn till sängen.

Men jag lyckades, banne mig.

Under resten av veckan kommer jag inte kunna gymma. Imorgon drar jag till Värmland för att hälsa på min mormor, så sit-ups, armhävningar och liknande får duga. Om någon har ett bra tips på en övning för benen så får ni gärna hojta till.

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar