lördag 25 oktober 2014

Leg Day

I två veckor begick jag gymmares kardinalsynd: jag skippade min leg day. Därefter följde två veckor då jag inte tränade alls. Så ni kan tro att det kändes i benen när jag satte mig vid maskinerna i går. Omstarten blev en rivstart. Jag fick till och med dra på med mindre vikter än förr, så jag har fått rejält med perspektiv på vad mycket stillasittande gör med min kropp. 

Det blev ett av de kämpigaste passen hittills. Jag var ensam i lokalen, så jag kunde svära och jämra mig bäst jag ville. Det lät säkerligen jättetöntigt med alla arga läten, men jag var förbannad, så det hör till saken. På sista tiden har jag känt mycket frustration, så det blev ett utmärkt sätt att få ur det ur systemet. 

Efteråt kände jag mig lättad, och den känslan har hängt kvar under dagen.

Imorgon blir det rygg och mage. Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar