onsdag 22 oktober 2014

Taj Hallfdragooon

Yo! Jag heter Taj. Mina största nörderier är datorspel, My Little Pony: Friendship is Magic och barfmat. Jag jobbar som hundfrisör, och är helt galen i lakrits, kaffe och öl. Min favoritbokserie är Harry Potter, och jag spenderar egentligen alldeles för mycket tid på bordsrollspel. Jag älskar Metal och Depeche Mode.

Jag är i grund och botten en riktig träningsnarkoman, men jag har slackat efter rejält i år av någon anledning... Det började med att jag slutade träna helt när Elder Scrolls Online släpptes i våras (omg först till maxlevel vinner!!!), och sen har jag inte haft någon motivation att börja igen (förrän nu, då). Jag springer, gymmar och går på en del gruppträning. Min man är dessutom en galen fjällvandringsnörd, så det blir en hel del långa promenader med ryggsäckar också. Det är lite extra kul, eftersom både mina hundar tycker att det är roligt. 




Det här är min träningskompis Jouline. Hon är en mellanpudel på snart 1 år. Hon kommer från Kennel Engine, och hon gör -verkligen- skäl för sitt kennelnamn! Jag tror inte att hon KAN bli trött. Hon brukar följa med mig ut och springa, och vi kommer även att köra en hel del agility och annat skoj när hon blir äldre.



Här är min andra hund; Mellanpudeln Pricilla. Hon gillar -inte- att springa. Hon vill helst bara gosa, även om hon tycker att det är kul att följa med på fjällvandring.



Jag satsar på att komma i form igen till Närcon Vinter! Mitt närmaste delmål är att kunna komma i en av mina korsetter till December. Det största anledningen till att jag tränar är dock inte att gå ner i vikt, utan att helt enkelt må bra. Jag har ett väldigt krävande jobb med många jobbiga arbetsställningar, så träning är en förutsättning för att jag inte ska behöva gå runt med konstant smärta och i längden bli sjukskriven. Det hände en gång innan jag gick till en sjukgymnast och kom på vad problemet var.

Jag är ASPEPP på det här! :D Det är första gången jag bloggar seriöst, men jag hoppas att ni kommer tycka att det jag skriver är någorlunda läsvärt ändå. Jag kommer att skriva om motivation, vardagslyx, kosttillskott och om träning förstås. NU KÖR VI!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar