fredag 24 oktober 2014

Quests, come unto me!

Idag har det hänt lite saker, så jag börjar med att skriva om hur det går med mina joggingturer eftersom det är minst intressant. Tycker jag i alla fall! Var ute igår, såväl som idag. Var ute 30 minuter båda gångerna. Sjukt nice! Jag har även köpt mig en sådan däringa musikspelare! Så nu springer jag inte i tystnad längre. Verkligen så sjukt mycket roligare! Dock finns det en chans att jag såg ut lite såhär när jag var ute:


När jag började vara ute så gick jag mer än vad jag sprang, men har sakta börjat orka springa längre och längre. Samt att min recovery time/cooldown har minskat markant. Så det är rätt coolt. Snart kanske jag orkar springa hur mycket som helst i sträck. Dock så var jag VÄLDIGT utmattad när jag kom in idag, så jag hamnade i soffan med den här looken:


Taj slängde ju upp en utmaning/quest till oss andra. Så jag knäckte två ägg med en panna och slog ihop det med FN-presentationen i skolan. Vi var tre stycken som skulle presentera hela klassens arbete för resten av skolan. Vi var alla nervösa, och visade det på olika sätt. Jag själv kunde inte stå stilla medan vi väntade på att få börja, och var alldeles skakig. Men det gick bra! Alla tre gjorde bra ifrån sig, och inget större missöde hände. Jag tappade mitt papper, och blev genast mer nervös. Men intalade mig själv att ingen annan brydde sig, så varför skulle jag? Go me!

Men tänkte kanske lägga till en extra del på min quest, kanske två! Tänkte att jag skulle köpa mig ett bra, men hyfsat billigt headset så att jag kan vara med i en Warmachine Podcast jag följer. Jag erbjöd mig att vara gäst tidigare, men vågade aldrig vara med. Så vet inte om jag fortfarande FÅR ställa upp, men om jag får så ska jag definitivt göra det! Någon som har tips på ett billigt headset? För annars kan jag ju inte prata med dem, och då blir det rätt kass radio. Eller säger man radio? Jag vet inte, jag kanske börjar bli gammal.

Det andra tillägget tänker jag faktiskt hålla hemligt, för jag är så sjukt mystisk. ;)



3 kommentarer:

  1. WOOHOOO!! Go Stoffe! Du borde få något pris för att du var den första som completade questen! :D

    Tycker absolut du ska vara med i Podcasten också. Spännande! Vad modig du är! ^^

    SvaraRadera
  2. Mitt pris är att jag överlevde att prata framför cirka 60 personer. Hahah. :D

    Måste som sagt bara skaffa ett headset. Har du någon koll på sådant? XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder det här: https://www.komplett.se/steelseries-siberia-v2-red/825554

      Jag är helt sjukt nöjd med det, och till och med Tharos köpte ett eget efter att ha prövat mitt även fast det inte är super-värsta-as-duper-grejen-i-hela-världen. Det är väl inte det allra billigaste heller, men det är väldigt bra kvalitet både på mic och lurar. Finns i lite olika färger. :)

      Radera