onsdag 22 oktober 2014

Springeling



Yo! Jag heter Christoffer, och jag gillar figurspel! Dyra plastfigurer, ni vet. Och tv-spel, rollspel, brädspel. Jag gillar spel helt enkelt. Jag gillar en hel del andra saker också, oftast saker som tillåter mig att vara rätt statisk och tillåter mig att prata mycket. Jag gillar att prata, även om jag inte direkt gillar min egen röst. Men att prata med folk tillåter mig att uttrycka mina känslor och erfarenheter samtidigt som jag får ta del av hur andra tänker. :)




Träning har aldrig riktigt varit min grej, och det är inte riktigt det nu heller. Men det här är mitt första delmål:




Hahah! Inte ens i närheten! Jag vill inte bygga upp synliga muskler, jag vill bara gå ner lite i vikt. Jag har lite snygga byxor som jag inte riktigt kommer i, så det är väl målet. Hur uppnår jag då detta? Genom att äta lite bättre än jag brukar, och springa dagligen. Det borde fungera, eller? Det är en bra start, i alla fall!

Alla dagar så ska jag gå ut och springa klockan 22.00, och vara ute i cirka 40 minuter. Söndagar så går jag dock upp tidigt på morgonen istället, för jag tycker att det är otäckt att vara ute själv på helger när det är så mörkt ute. Att jag är ute så sent beror på två saker; ingen ser mig, och det hjälper mig att sova bättre.

Mitt mål är att vara i tillräcklig form till NärCon 2015, så att jag kanske vågar cosplaya. Vem ska jag då cosplaya? Makoto Shishio, en helt fantastiskt antagonist från Rurouni Kenshin.



Jag kommer väl att skriva om mina joggingturer, kanske tar upp saker som filosoferar på när jag är ute också. Kommer väl ta upp lite allmänna nördigheter också, för vi måste ju ha lite kul också! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar