fredag 24 oktober 2014

Presentation - Bob

Sent ska syndaren vakna, sägs det. Sist ut är yours truly. Nils står det på körkortet, Bob heter jag till vardags. Jag fick nys om detta från resten av gänget, som alla är goda vänner till mig.

Jag har länge känt mig svag i kroppen, tack vare ett medfött handikapp. Det är ingen stor sak på pappret - jag är någon enstaka centimer halt på ena benet och min rygg är lite sned. Däremot är det nog för att jag ska känna mig generellt klen. Det vill jag råda bot på, och om den här bloggen kan hjälpa till med det så är det fantastiskt. Jag har som mål att träna 3 - 4 gånger per vecka, med ett konditionspass och resten styrketräning.

När jag inte sitter och flodhästflåsar på en träningscykel spelar jag ohälsosamma mängder rollspel, fyller öronen med alla tänkbara sorters musik, frilansar som kulturjournalist och söker jobb. 

I dag är planen att träna överkroppen. Jag har slappat rätt ordentligt på sista tiden, men nu är peppen tillbaka. 

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar